JAK VYDÁŠ e-knihu?

21. listopadu 2014 v 22:07 | Boris Leto |  Romanopisectví
Jelikož jsem cíleně nechtěl prodávat knihu přes nakladatele, musel jsem se u Habitatu postarat o všechno, čím by podle mě měl každý e-book projít, než se dostane k Tobě, ke čtenáři. Jedná se o časově (i finančně) náročnější záležitost, ale rozhodně za to stojí!
Habitat prodávám výhradně jako e-book.

1. Ještě jednou, a ještě ...

Věc se má takto - dopíši kapitolu, znova si ji projdu, abych pohledal chyby a mnohdy text ještě více zušlechtím. Následně dávám přečíst své drahé polovičce, která mi k tomu dává zpětnou vazbu. Co si budeme namlouvat, občas se i mistr tesař sakra utne.

2. Odstup pár měsíců

Druhý krok chápu jako detektivní prácičku. Dopsaný rukopis opět pročtu, abych si byl jistý, že je vše v pořádku. Je dobré, aby si člověk od díla odpočinul a nabral nových sil. Díky odstupu získávám nadhled a hlavně si víc všimnu případných nesrovnalostí. Po tomto kroku následuje pročtení od mé přítelkyně. Aby k tomu vůbec měla chuť, několik finálních kapitol ji dávám přečíst až v tomto kroku.


3. Darth Tester

U Habitatu jsem zvolil různorodou skupinku testerů. Od skutečně svátečních čtenářů, po čtenáře jiné beletrie než SF, až po nenasytné labužníky SF a fantasy. :) Nestojí za tím prvoplánová snaha se zalíbit všem, to ani nejde - konstruktivní zpětná vazba, ale není sprosté slovo!

4. Korektore, trhej!

Klidně oslov šikovného studenta bohemistiky. Radím korektora vidět, než dílo posílat do internetového chřtánu. Korektor Ti mimo jiné vytkne jazykové úlety, které si ani neuvědomuješ. Já měl například problém s chybným užíváním slova "tlemí." :)

5. Grafik majstr

Pokud to s knihou myslíš vážně, rozhodně nešetři. Když máš chuť na šmak, určitě nezačneš slintat při pohledu na obaly značky Euro Shopper. Díky internetu najdeš fůru grafiků, co se nestydí za své portfólio.

6. Výběr distribučních kanálů

Při Perunovi, kolik anglických blábolů (korektně řečeno: smluvních podmínek) jsem musel pročíst! Přišel jsem o týden života. Habitat můžeš koupit do čtečky přes BookBaby, oproti zavedenějšímu SmashWoords má hezčí vizuál a rozhodně je pro mě jako pro uživatele rozhraní BookBaby přehlednější. BookBaby a SmashWoords Ti pomůže dostat knihu i do dalších knižních e-shopů jako je Kobo, Amazon (nepodporuje CZ), atd. Mám dojem, že v Česku zatím čtečky tolik nefrčí, tak je přirozené, že jsem se snažil, aby sis knihu pořídil i na Android či Apple iOS.


7. Kdo neplatí daně, do pekla se hrabe!

Je na Tobě, jakou formu podnikání zvolíš - zdali Svobodné povolání (registrace na finančním úřadě), anebo Živnostenský list. Tohle rozhodnutí je na Tobě.

Existence e-knih sebou přináší jisté riziko - maras. Autoři nepotřebují nakladatele a Ty jako čtenář nemáš jistotu, jestli k vydání e-knihy přistupoval zodpovědně. Svých čtenářů si vážím a nechci je brát na hůl. V ekonomické hantýrce - chci, aby si za své peníze dostal hotový produkt.

Také se vrhneš do e-knihy? Napiš do komentáře. :)


zdroje obrázků: art.ihned.cz, coolstuffdirectory.com
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Terka Terka | E-mail | Web | 2. prosince 2014 v 23:01 | Reagovat

Čím víc tvých článků čtu, tím větší mám chuť tu e-knihu vydat, ale přesto si tím nejsem nějak jistá,.. protože papír je přece jen papír. A asi se teď budu opakovat po spoustě dalších lidí, ale nedokážu se zbavit dojmu, že bych si ke své první knize nemohla přičichnout. A dotýkat se těch stránek, abych se doopravdy přesvědčila, že se mi to jenom nezdá. :-)

2 Boris Leto - spisovatel Boris Leto - spisovatel | E-mail | Web | 3. prosince 2014 v 15:04 | Reagovat

[1]: Anebo e-book můžeš brát jako referenci pro případného nakladatele. Určitě ho víc zaujme, že si Tvou knihu již zakoupilo pár lidí v elektronické podobě, než aby od Tebe dostal rukopis, který čtenáři ještě neviděli. :)

Mě na e-booku prostě baví, že se o to starám sám, dost věcí se při tom naučím a případný neúspěch mohu svalovat leda na sebe.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama